ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΤΥΧΙΑΣ 7 ΗΜΕΡΩΝ....ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΤΟ!

2013-04-02 23:54

ΔΕΥΤΕΡΑ
Φρόντισε την υγεία σου

Η καλή υγεία είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας της ευτυχίας. Όταν το σώμα και το μυαλό σου λειτουργούν στο έπακρο, είναι δύσκολο να μη νιώθεις πως είσαι στην κορυφή του κόσμου. Από βιοχημική άποψη, όταν η υγεία σου είναι καλή, το σώμα σου δουλεύει αποτελεσματικά, γεγονός που οδηγεί σε μαζικά αποθέματα ενέργειας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας. Σύντομα θα έχεις τόση ενέργεια, που ουσιαστικά θα πετάγεσαι το πρωί από το κρεβάτι και χωρίς ξυπνητήρι!

Τι να κάνεις

  • Δραστηριοποιήσου: Κάνε 3 προπονήσεις των 60 λεπτών την εβδομάδα για να αυξήσεις τον καρδιακό ρυθμό σου και να απελευθερωθούν οι χαρούμενες «ενδορφίνες». Έτσι, θα αποκομίσεις όλα τα σχετικά οφέλη για την υγεία και την ενέργειά σου.
  • Χαλάρωσε: Δοκίμασε μία χαλαρωτική άσκηση για να καταπραΰνεις το σώμα και το απασχολημένο μυαλό σου. Η χαλάρωση είναι ένα συστατικό της σωματικής υγείας που συχνά υποτιμάμε. Φρόντισε να τη βάλεις από σήμερα σε προτεραιότητα.

ΤΡΙΤΗ
Δώσε έμφαση στην αγάπη 

Στο βιβλίο της Happiness for Two (Ευτυχία για δύο), η Αλεξάνδρα Στόνταρντ γράφει: «Η αγάπη είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε είδους ευημερίας κι ευτυχίας». Αναγνωρίζει ότι ο έρωτας εξαρτάται από τη φιλαυτία. Συχνά είναι ο χρόνος που περνάμε με τους αγαπημένους μας και η προσοχή που μας δίνουν που μας κάνουν ευτυχισμένους.

Τι να κάνεις

  • Κράτα το χέρι του: Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνιας δείχνει ότι οι παντρεμένες γυναίκες που κρατούσαν το χέρι του συζύγου τους ήταν ήρεμες και χαλαρές.
  • Καλλιέργησε την εμπιστοσύνη με το να είσαι αξιόπιστη. Κράτα τις υποσχέσεις σου και φέρσου με συνέπεια σε ό,τι αναλαμβάνεις.
  • Προσδιόρισε τι κάνει τον καθένα σας ευτυχισμένο και ενσωμάτωσέ τα στην καθημερινότητά σας. Μικρές χειρονομίες αρκούν για να διαπιστώσετε ότι κάνετε πράγματα ο ένας για τον άλλο με χαρά, παράγοντας έτσι ακόμη περισσότερη ευτυχία.
  • ΤΕΤΑΡΤΗ
    Μην ξεχνάς τους φίλους σου 

    Οι δεσμοί φιλίας είναι ζωτικό στοιχείο της ευτυχίας. Σκέψου όλες τις σημαντικές ευτυχισμένες στιγμές της ζωής σου (τα 18α γενέθλιά σου, την αποφοίτησή σου, το γάμο σου, τη γέννηση του παιδιού σου) και θα δεις ότι κάθε φορά ήσουν περιτριγυρισμένη από την υποστήριξη καλών σου φίλων. Δεν είναι σύμπτωση αυτό. Είναι γεγονός ότι οι φίλοι συμβάλλουν στο να αισθανόμαστε ότι μας αγαπούν, αλλά και να νιώθουμε σιγουριά και ασφάλεια. Μάλιστα, σε μελέτη στην επιθεώρηση American Sociological Review υποστηρίζεται ότι οι γυναίκες σήμερα έχουν λιγότερους έμπιστους φίλους απ' ό,τι 20 χρόνια πριν, που πιθανόν να είναι ένας λόγος για το έντονο άγχος τους.

    Τι να κάνεις
    • Η φιλία είναι δούναι και λαβείν, γι' αυτό φρόντισε να τη φυλάς και να απομακρύνεσαι από τους ανθρώπους που είναι διαρκώς αρνητικοί και σου στερούν το κέφι.
    • Δώσε στους φίλους σου να καταλάβουν ότι αγγίζουν τη ζωή σου. Το να δείχνεις σε κάποιον πόσο σημαντικός είναι για σένα σας φέρνει πιο κοντά από οτιδήποτε άλλο.
    ΠΕΜΠΤΗ
    Σκεψου την καριέρα σου

    Σε μελέτη από το University College London διαπιστώνεται ότι οι γυναίκες που ένιωθαν υποτιμημένες και εργάζονταν υπερβολικά είχαν 23% περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από ημικρανίες από τις πιο ικανοποιημένες συμμετέχουσες. Αυτό που κάνουμε για 8 ώρες κάθε εργάσιμης ημέρας –και το πώς νιώθουμε γι' αυτό– έχει τεράστιο αντίκτυπο στη συνολική ευτυχία μας. Εάν είσαι απογοητευμένη, επανεξέτασε τους επαγγελματικούς σου στόχους. Πόσο ταιριάζουν τα ταλέντα, τα ενδιαφέροντα και οι ικανότητές σου με το τωρινό σου επάγγελμα; Προχωράς προς τα εκεί που θέλεις; Αν όχι, είναι καιρός να κάνεις κάτι. Αυτό σημαίνει ότι ίσως πρέπει να διαφοροποιήσεις τον τρόπο με τον οποίο δουλεύεις, να αλλάξεις τμήμα, εταιρεία ή ακόμη και καριέρα. Μόλις εξετάσεις όλες τις επιλογές, πάρε μια απόφαση και φτιάξε ένα πλάνο βήμα προς βήμα. Έτσι, θα νιώσεις πιο θετική κι αυτό θα γίνει ο καταλύτης για μια αλλαγή που θα μπορούσε να σε οδηγήσει στη διαρκή ευτυχία.

    Τι να κάνεις
    • Στη δουλειά: Προσπάθησε να μην πνίγεσαι, οργανώνοντας τις εργασίες σου σύμφωνα με τον επείγοντα ή όχι χαρακτήρα τους. Κάνε μια λίστα και έλεγχέ τη συστηματικά. Ίσως διαπιστώσεις ότι το να διαγράφεις πράγματα από τη λίστα σου δίνει μια αίσθηση ελέγχου και ικανοποίησης.
    • Εάν δεν μπορείς να αφήσεις τη δουλειά σου γι' αυτήν που ονειρεύεσαι, να γίνεις ζωγράφος για παράδειγμα, βρες τρόπους για να ενσωματώσεις περισσότερα από όσα αγαπάς στην καθημερινότητά σου. Παρακολούθησε βραδινά μαθήματα ζωγραφικής, δίδαξε κεραμική σε παιδιά ή δημιούργησε ένα μικρό ατελιέ στο σπίτι σου.

    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    Απαλλάξου από το στρες

    «Στη μέση της δυσκολίας βρίσκεται η ευκαιρία» έλεγε ο Άλμπερτ Άινσταϊν. Μη φοβάσαι τις προκλήσεις και τα προβλήματα. Αποτελούν μέρος της ζωής – το ίδιο και το στρες. Το κόλπο είναι να μάθεις να το διαχειρίζεσαι. Το στρες μπορεί να εντείνει τα συμπτώματα άλλων παθήσεων, αλλά και να προκαλέσει δικά του, όπως οι πονοκέφαλοι. Το 75% των επισκέψεων στο γιατρό έχει ως σημείο αναφοράς προβλήματα που σχετίζονται με αυτό και αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στο δρόμο προς την ευτυχία. Σήμερα δοκίμασε αυτές τις συμβουλές για να ελαττώσεις τους ρυθμούς σου.

    Τι να κάνεις
    • «Φίμωσε» τον τελειομανή που κρύβεις μέσα σου. Αποδέξου ότι το «αρκετά καλά» μερικές φορές είναι υπεραρκετό.
    • Μη λες «ναι» σε κάθε αίτημα και πρόσκληση. Πρέπει να είσαι επιλεκτική με τη διάθεση του χρόνου σου – φύλαξε λίγο για να φροντίσεις τον εαυτό σου. Ένα «όχι» την ημέρα μειώνει το άγχος και το στρες που προέρχονται από το γεγονός ότι δεσμεύεσαι υπερβολικά, προγραμματίζεις και αναλαμβάνεις πάρα πολλά πράγματα.
    • Παίρνε βαθιές αναπνοές. Όταν είμαστε αγχωμένοι, η αναπνοή μας είναι απότομη και ρηχή. Επικεντρώσου στις βαθιές, μακριές και σταθερές αναπνοές και θα νιώσεις αμέσως πιο ήρεμη.
    • Προσφέρσου. Όταν βοηθάς τους άλλους, μειώνονται το άγχος και η κατάθλιψη, με αποτέλεσμα να βρίσκεις περισσότερη ευτυχία, σύμφωνα με πολλές μελέτες.
    • ΣΑΒΒΑΤΟ
      Βρες την αυτοπεποίθησή σου

      Πόσο περισσότερα μπορείς να καταφέρεις και πόσο πιο ευτυχισμένη θα ήσουν αν είχες μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση; Σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Personality and Social Psychology, η εξωστρεφής συμπεριφορά κάνει τους ανθρώπους πιο χαρούμενους. Ο υπεύθυνος της μελέτης, καθηγητής Ουίλιαμ Φλίσον, λέει ότι ακόμη και οι εσωστρεφείς μπορούν να συμπεριφέρονται με εξωστρέφεια και να γίνουν πιο χαρούμενοι αλλάζοντας τη συμπεριφορά τους. Η λογική είναι ότι όταν υποκρίνεσαι κάτι, σιγά σιγά το καταφέρνεις...

      Τι να κάνεις
      • Η αυτοεπιβεβαίωση βοηθά πραγματικά στο να προγραμματίζεις το μυαλό σου να είναι ευτυχισμένο. Όταν χρειάζεσαι μια δόση αυτοπεποίθησης, υπενθύμισε στον εαυτό σου τις δυνάμεις, τις ικανότητες και τα ταλέντα σου.
      • Ανάλαβε δράση. Η ανάληψη δράσης είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα, καθώς η δράση οδηγεί στην αλλαγή. Όταν δεν έχεις αυτοπεποίθηση, συνήθως νιώθεις ανίκανη να δράσεις. Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα μεταξύ τους.
      • Κάνε ένα βήμα κάθε φορά, αν υπάρχει κάτι που πρέπει να επιτύχεις, αλλά σου φαίνεται «βουνό». Υπάρχει κάτι που σου δίνει μια δυσανάλογα έντονη αίσθηση δύναμης όταν ξεκινάς κάτι με την πρόθεση να αποδείξεις στον εαυτό σου ότι είσαι αποφασισμένη. Κάνε ένα μικρό πρώτο βήμα –αντί να πέσεις με τα μούτρα σε αυτό που απλώνεται μπροστά σου– και θα διαπιστώσεις ότι είναι εύκολα εφικτό.

      ΚΥΡΙΑΚΗ
      Ασχολήσου με την πνευματικότητα

      Ακόμη κι αν δεν πηγαίνεις στην εκκλησία, η πνευματικότητα κάνει καλό στην ψυχή. Ο Βρετανός ψυχολόγος δρ. Στίβεν Τζόζεφ μελέτησε τη σχέση μεταξύ ευτυχίας και πνευματικότητας και διαπίστωσε ότι κατά μέσο όρο οι θρησκευόμενοι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι από το γενικό πληθυσμό. Διαπίστωσε, επίσης, ότι ένα πνευματικό μονοπάτι εκτός οργανωμένης θρησκείας ενδέχεται να βοηθήσει στην επιδίωξη της ευτυχίας. Ίσως να συμβαίνει επειδή η πνευματικότητα σου δίνει την αίσθηση του σκοπού, την ευκαιρία να νοιαστείς για τους άλλους και να συμμετάσχεις σε μια κοινότητα.Αφιερώνοντας μια ήσυχη στιγμή για να συνειδητοποιήσουμε την ύπαρξη μιας ανώτερης δύναμης και τη δύναμη που κρύβουμε μέσα μας, νιώθουμε πιο γαλήνιοι, ήρεμοι και συνδεδεμένοι με το σύμπαν. Για παράδειγμα, στην αρχή ενός μαθήματος γιόγκα αφιερώνεται λίγος χρόνος για στοχασμό κι αυτό πραγματικά δίνει το ανάλογο ύφος στη συνεδρία.

      Τι να κάνεις
      • Βρες χρόνο για στοχασμό και ευγνωμοσύνη, αλλά και να πεις «ευχαριστώ» με το δικό σου τρόπο.
      • Πρόσφερε εθελοντική εργασία. Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που αφιερώνουν τακτικά χρόνο σε δραστηριότητες που απαιτούν συμμετοχή έχουν υψηλότερα επίπεδα συνολικής ευτυχίας. Επιπλέον, αμερικανική μελέτη έδειξε ότι όσοι εργάζονταν σε δουλειές που σχετίζονταν με την κοινωνική πρόνοια είχαν τα υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από τη δουλειά τους.